TURVATAKUU - Lue lisää
09 424 15 833
Avoinna tänään 10 - 16 | Aukioloajat

Käytännön tietoa Kolumbiasta

Käytännön tietoa Kolumbiasta
Käytännön tietoa Kolumbiasta

Käytännön tietoa Kolumbiasta

ILMASTO

Paras aika matkustaa

Kolumbia on iso maa, jonka ilmasto vaihtelee paljon sen mukaan, missä päin maata matkustat. Kolumbiassa vallitsee trooppinen ilmasto, ja vuosi jakautuu kuivaan kauteen ja sadekauteen.

Maa sijaitsee lähellä päiväntasaajaa, joten lämpötilat eivät juurikaan vaihtele vuoden mittaan. Korkeuseroilla on suurempi vaikutus lämpötiloihin. Kolumbia voidaan jakaa kolmeen maantieteelliseen alueeseen:

Pohjois-Kolumbia ja Karibianmeren rannikko (Santa Marta, Cartagena):
Alueelle voi hyvin matkustaa myös sateisina kuukausina, sillä sateet tulevat rankkoina, mutta lyhyinä kuuroina iltapäivisin.

  • Sadekausi kestää toukokuusta marraskuuhun
  • Kuiva kausi kestää joulukuusta huhtikuuhun

Andien vuoristo (Bogotá, kahvialue, Medellín)
Lämpötila riippuu paljolti siitä, kuinka korkealla ollaan. Huomaa, että esimerkiksi Bogotássa voi etenkin yöaikaan olla todella kylmä.

  • Tällä alueella sadekausia on kaksi: ensimmäinen sadekausi huhti-toukokuussa ja toinen sadekausi syys-marraskuussa.
  • Kuivat kaudet ovat joulukuusta maaliskuuhun ja kesäkuusta elokuuhun

Amazonin sademetsä Kaakkois-Kolumbiassa
Tällä alueella ei ole erillistä sadekautta tai kuivaa kautta, toisin kuin muualla maassa. Sademetsässä on kuumaa, sateista ja kosteaa ympäri vuoden.

Kolumbia houkuttelee eniten kävijöitä joulukuun ja maaliskuun sekä heinäkuun ja elokuun välisenä aikana. Kolumbialaiset lomailevat itse joulukuussa ja tammikuussa, ja tänä aikana hotellit myydään nopeasti täyteen, erityisesti Karibianmeren rannikolla.

 

Cartagenan säätilasto: TAMMI HELMI MAALIS HUHTI TOUKO KESÄ HEINÄ ELO SYYS LOKA MARRAS JOULU
Keskim. ylin lämpötila 30 31 31 31 31 32 32 32 32 31 31 31
Keskim. alin lämpötila  23 23 24 25   25 25 25 25 25 25 25 24
Sademäärä mm 8 2 6 34 102 110 98 130 140 218 129 35

 

Bogotán säätilasto (2 600 metriä): TAMMI HELMI MAALIS HUHTI TOUKO KESÄ HEINÄ ELO SYYS LOKA MARRAS JOULU
Keskim. ylin lämpötila 16 17 17 16 16 16 15 15 16 16 16 16
Keskim. alin lämpötila  5 6 7 8  8 8 8 7 7 8 8 6
Sademäärä mm 30 40 50 90 80 40 40 40 70 110 70 50

 

Armenian, Kolumbian kahvialueen säätilasto (1 500 metriä): TAMMI HELMI MAALIS HUHTI TOUKO KESÄ HEINÄ ELO SYYS LOKA MARRAS JOULU
Keskim. ylin lämpötila 27 27 27 27 26 26 27 27 27 26 26 27
Keskim. alin lämpötila  15 16 16 16 16 15 15 15 15 15 15 15
Sademäärä mm 115 124 174 250 253 173 120 136 167 260 242 150

 

Amazonin säätilasto: TAMMI HELMI MAALIS HUHTI TOUKO KESÄ HEINÄ ELO SYYS LOKA MARRAS JOULU
Keskim. ylin lämpötila 28 29 29 31 31 30 31 32 30 30 30 29
Keskim. alin lämpötila  23 23 26 26 27 26 25 27 25 25 25 23
Sademäärä mm 471 248 445 318 242 133 47 114 226 153 220 272

 

TÄRKEÄÄ TIETOA MATKASTASI

Passi ja viisumi

Suomen kansalaisena sinulla on oltava voimassa oleva Suomen passi. Passin on oltava voimassa vähintään 6 kuukautta maasta poistumisen jälkeen.

Suomen kansalaiset eivät tarvitse viisumia Kolumbiaan, jos matka kestää alle 90 päivää.

Huomaa: on sinun vastuullasi tarkistaa, tarvitsetko viisumin matkan varrella oleville vaihtolentokentille.

Seuraavat säännöt koskevat Yhdysvaltojen kautta matkustavia Suomen kansalaisia:

Voidaksesi matkustaa Yhdysvaltojen kautta sinun on haettava elektronista matkustuslupaa, joka tunnetaan lyhenteellä ESTA (Electronic System for Travel Authorization). Ilman tätä lupaa et voi tehdä lähtöselvitystä lähtökentällä. Matkustuslupaa on haettava hyvissä ajoin, mutta viimeistään 72 tuntia ennen lentosi lähtöä Yhdysvaltoihin. Kaikilla matkustajilla iästä riippumatta on oltava matkustuslupa. Voit hakea ESTA-lupaa tästä linkistä: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/. Hakemuksen tekemiseen tarvitaan passi, matkasuunnitelma, luottokortti ja sähköpostiosoite.

Matkustuslupa liitetään passiisi sähköisesti, ja se on voimassa 2 vuotta tai passin voimassaolon päättymiseen asti (sen mukaan kumpi näistä tapahtuu aiemmin). Suosittelemme, että tulostat ja otat mukaasi fyysisen kopion ESTA-luvasta.

Jos hankit uuden passin, sinun on haettava ESTA-lupaa uudelleen.

Huomaa, että sinun on otettava yhteyttä Yhdysvaltain suurlähetystöön ja haettava viisumia, jos olet matkustanut seuraaviin maihin:

  • Kuuba 12.1.2021 jälkeen
  • Pohjois-Korea, Iran, Irak, Sudan, Syyria, Libya, Somalia tai Jemen 1.3.2011 jälkeen

Samaa sääntöä sovelletaan, jos sinulla on näiden maiden kaksoiskansalaisuus.

Lisätietoja ESTA-hakemuksen tekemisestä ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin on osoitteessa: https://esta.cbp.dhs.gov/faq?lang=en.

Voit myös ottaa yhteyttä puhelimitse: +1-202-325-8000

 

Seuraavat säännöt koskevat Kanadan kautta matkustavia Suomen kansalaisia:

Voidaksesi matkustaa Kanadan kautta sinun on haettava elektronista matkustuslupaa, joka tunnetaan lyhenteellä eTA (Electronic Travel Authorization). Ilman tätä lupaa et voi tehdä lähtöselvitystä lähtökentällä. Matkustuslupaa on haettava hyvissä ajoin, ja kaikilla matkustajilla iästä riippumatta on oltava matkustuslupa. Voit hakea eTA-lupaa ja tarkistaa luvan hinnan tästä linkistä: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta-start.aspHakemuksen tekemiseen tarvitaan passi, matkasuunnitelma, luottokortti ja sähköpostiosoite.

Matkustuslupa liitetään passiisi sähköisesti, ja se on voimassa 5 vuotta tai passin voimassaolon päättymiseen asti (sen mukaan kumpi näistä tapahtuu aiemmin). Suosittelemme, että tulostat ja otat mukaasi fyysisen kopion eTA-luvasta.

Jos hankit uuden passin, sinun on haettava eTA-lupaa uudelleen.

Voit tarkistaa viisumia koskevat säännöt ulkoministeriön kotisivuilta.

Matkustusasiakirjat

Lataa ennen lähtöä sovelluksemme täältä. Sovelluksesta löydät matkustusasiakirjasi sekä TourCompassin ja paikallisten kumppaneidemme yhteystiedot.

Kolumbiaan saapumisen yhteydessä saat infokirjeen, joka sisältää QR-koodin. Kun skannaat tämän koodin puhelimellasi, saat näkyviin matkasuunnitelmasi, mukaan lukien ennalta varattujen retkien ja kuljetusten alkamisajat. Kun hotellissasi on WiFi, on tärkeää, että lataat nämä asiakirjat puhelimeesi, jotta ne ovat käytettävissä myös silloin kun Wi-Fi-yhteyttä ei ole.
Löydät myös mielenkiintoista tietoa matkakohteesta ja yhteistyökumppaneidemme kestävyyshankkeista sekä palautelomakkeen, joka auttaa varmistamaan korkeatasoisen palvelun Kolumbian-matkoillamme.

Check-MIG Colombia – pakollinen esitietolomake maahan saapuville ja maasta poistuville:

Check-MIG Colombia on pakollinen digitaalinen esitietolomake, jonka tarkoituksena on sujuvoittaa maahan saapuvien matkailijoiden maahantulo- ja maastapoistumistarkastuksia. Se otettiin käyttöön koronapandemian myötä, joten lomake sisältää myös terveystiedot. Lomake on täytettävä ennen maahan saapumista ja maasta poistumista.

Lomake on täytettävä 72–2 tuntia ennen Kolumbiaan matkustamista, ja se löytyy täältä: https://apps.migracioncolombia.gov.co/pre-registro/en.

Suosittelemme, että tulostat ja otat mukaasi fyysisen kuitin täyttämästäsi MIG-kaavakkeesta.

Lomake on täytettävä myös lähtiessäsi Kolumbiasta 72–2 tuntia ennen paluumatkan alkamista. Löydät lomakkeen samasta linkistä: https://apps.migracioncolombia.gov.co/pre-registro/en.

Suosittelemme, että lataat puhelimeesi WhatsApp-sovelluksen ja lisäät siihen yhteistyökumppanimme puhelinnumeron. Sovelluksella voit lähettää maksutta viestejä ja soittaa, kun käytössäsi on WiFi-yhteys.

Rokotukset

Suosittelemme, että tarkistat rokotuksia koskevat tiedot erikoislääkäriltä, omalääkäriltä tai viralliselta rokoteklinikalta. Lisätietoa matkoilla tarvittavista rokotuksista löydät täältä.

Ota huomioon keltakuumetta koskevat säännöt – etenkin jos matkustat matkakohteeseen jonkin sellaisen maan kautta, jossa esiintyy keltakuumetta. Joissain maissa sinun on esitettävä todistus keltakuumerokotuksesta maahan saapumisen yhteydessä. Pidä tätä varten aina rokotustodistus mukanasi käsimatkatavaroissa.

Matkaehdot

Tutustu huolellisesti matkaehtoihimme, sillä ne muodostavat osan TourCompassin valmismatkoja koskevista sopimusehdoista. Meiltä ostetut matkat kuuluvat valmismatkalain piiriin.

Klikkaa tästä lukeaksesi matkaehtomme.

Matkavakuutukset

Suosittelemme, että hankit unelmiesi matkalle kattavan matkavakuutuksen. Lisäturvaksi kannattaa hankkia myös peruutusvakuutus.

Jos matkallasi aiot oleskella korkealla, varmista, että matkavakuutuksesi kattaa myös korkeussairaudesta aiheutuvat kulut.

Klikkaa tästä siirtyäksesi vakuutussivullemme, mistä löydät lisätietoja vakuutuksia koskevista suosituksistamme.

ENNEN MATKAA

Valuutta, hintataso ja juomarahat

Kolumbian rahayksikkö on peso (COP). Valuuttakurssin voit tarkistaa täältä.

Ota mukaan luottokortti, kuten Visa ja/tai MasterCard, sillä pankkiautomaatteja eli cajeros automáticos (ATM) on lähes kaikkialla. Pankkiautomaatit ovat helpoin tapa nostaa käteistä rahaa paikallisessa valuutassa. Esimerkiksi lentokentällä on pankkiautomaatteja. Kentällä on myös rahanvaihtopiste, jossa voit vaihtaa Yhdysvaltain dollareita.

Mitä kauemmaksi isoista kaupungeista matkustat, sitä harvemmin luottokortit hyväksytään maksuvälineenä. Suosittelemme, että pidät aina mukanasi jonkin verran käteistä rahaa (Kolumbian pesoja).

Karibianmeren rannikolla ja etenkin Cartagenassa hinnat voivat olla jopa kaksinkertaisia muuhun maahan verrattuna.

Lisätietoa maan hintatasosta löydät täältä.

Juomarahan antaminen on Latinalaisen Amerikan maissa yleistä, mutta vapaaehtoista. On täysin sinusta itsestäsi kiinni, kuinka paljon haluat antaa tippiä.

Alla olevat summat ovat ohjeellisia:

  • Ravintolat: useimmissa ravintoloissa laskuun lisätään 10 %:n palvelumaksu
  • Opas: n. 5–10 USD/henki/retki
  • Kuljettaja retkillä: n. 3–7 USD/henki/retki
  • Kerrossiivooja: 1–2 USD/huone/yö
  • Pikkolo: 1 USD/laukku
  • Opas Lost City -vaelluksella: 10–15 USD/henki/päivä

Juomarahojen ohjeelliset määrät on annettu Yhdysvaltain dollareissa, mutta paikan päällä juomarahana käytetään paikallista valuuttaa.

Ruoka ja allergiat

Suurimmassa osassa matkakohteitamme on mahdollista ottaa huomioon allergiat, allergiaa aiheuttavat aineet tai ruokatottumukset, mutta on tärkeää, että ilmoitat niistä meille matkavarauksen yhteydessä.

Puhelin, WiFi ja sähkö

Puhelin ja WiFi:

Datan käyttö ja verkkovierailu eli roaming ulkomailla on kallista, jos ne eivät sisälly matkapuhelinliittymääsi. Voit tiedustella omalta puhelinyhtiöltäsi, mitkä palvelut kuuluvat sopimukseesi ja millaisia eri palveluiden hinnat ovat matkakohteissasi.

Jos matkapuhelinliittymääsi ei sisälly ulkomailla käytettävää dataa ja roamingia, suosittelemme hyödyntämään ilmaisia WiFi-palveluja esimerkiksi hotelleissa tai ravintoloissa. WiFin yli voit soittaa tai tekstata kotiväelle maksutta käyttämällä erilaisia viestipalveluja, kuten Facetimea, Messengeriä tai WhatsAppia.

Jos haluat pysyä verkossa koko matkan ajan, edullisin ratkaisu on hankkia paikallinen SIM-kortti ja datapaketti heti Kolumbiaan saavuttuasi.

Huomaa, että Lost City -vaelluksella ei ole WiFiä.

 

Sähkö:

Kolumbiassa jännite on 110 V. Pistokkeissa on kaksi amerikkalaistyyppistä ”litteää” pinniä, joten muista pakata mukaan adapteri.

Pakkauslista

Pakkaa aina kaikkein välttämättömimmät tavarat käsimatkatavaroihin. Tällaisia tavaroita ovat esim. passi, viisumi, rokotustodistus, luottokortit, rahat, vakuutusasiakirjat, matka-asiakirjat, kannettava tietokone ja matkapuhelin sekä mahdolliset terveystiedot ja elintärkeät lääkkeet.

Lost City:

Lost City -vaelluksella sinun on kannettava omat matkatavarasi. Voit kuitenkin jättää kaikki ylimääräiset tavarat säilytykseen hotelliisi Santa Martaan.

Lataa PDF-pakkauslista täältä.

Vinkki: Pakkaa mukaan kaksi vedenpitävää pussia. Toiseen pussiin voit pakata märät vaatteet, ja toisessa pussissa voit pitää kuivat vaatteet kuivina sateen sattuessa.

Kolumbia pyrkii vähentämään kertakäyttömuovin käyttöä:

Kolumbiassa on astunut voimaan uusi laki, joka kieltää kertakäyttömuovin käytön maan kansallispuistoissa.

Kolumbian kansallispuistoihin ei saa enää tuoda kertakäyttöisiä muovituotteita, kuten muovipusseja, muovipulloja, muovisia aterimia, muovipillejä ym. Suosittelemme, että vältät muovipussien käyttöä koko matkan ajan. Käytä muovipussien sijasta kangaspusseja tai muita vesitiiviistä materiaalista valmistettuja kasseja ja pusseja jo pakatessasi matkatavaroita matkaa varten. Ota mukaan myös juomapullo, jonka voi täyttää uudelleen.

Kasvituotteiden tuominen EU:hun

Matkustajat eivät saa tuoda EU:n ulkopuolelta kasveja, siemeniä, hedelmiä tai muita kasvituotteita ilman kasvinterveystodistusta. Nämä säännöt koskevat myös pieniä kasvi- ja kasvituotemääriä.

Lue lisää säännöistä täällä.

Liikuntarajoitteiset matkustajat

Ota huomioon, että matkamme eivät yleensä sellaisenaan sovellu liikuntarajoitteisille henkilöille. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja tiedustele mahdollisuuksista ottaa henkilökohtaiset tarpeesi huomioon.

LENTOMATKA

Lentoliput

Useimpien lentoyhtiöiden lentoliput ovat nykyään sähköisiä (e-lippu).

On erittäin tärkeää, että tarkistat nimesi kirjoitusvirheiden varalta, koska varauksessa olevan nimen on oltava tismalleen sama kuin passissa olevan nimen. Jos nimesi on korjattava, ota meihin yhteyttä välittömästi. Huomaa, että lentoyhtiö voi veloittaa maksun nimen muuttamisesta.

Istumapaikan varaaminen

Lentoyhtiö osoittaa sinulle paikan lentokoneessa lähtöselvityksen yhteydessä. Jos sinulla on erityisiä toiveita istumapaikoista lentokoneessa, voit tehdä paikkavarauksen lentoyhtiön verkkosivustolla tai sovelluksessa. Huomaa, että useimmat lentoyhtiöt veloittavat maksun istumapaikan varaamisesta.

Paikkavarauksen aikaikkuna vaihtelee lentoyhtiöstä toiseen, mutta pääsääntöisesti paikan voi varata heti matkan varaamisen jälkeen ja viimeistään 48 tuntia ennen lennon lähtöä.

Huomaa myös, että lentoyhtiöllä on oikeus ja mahdollisuus tehdä viime kädessä muutoksia paikkojen suhteen, myös erikseen varattujen paikkojen.
Jos et tee paikkavarausta ennen matkaa, lentoyhtiö osoittaa sinulle paikan lähtöselvityksen yhteydessä.

Lähtöselvitys

Lähtöselvityksessä tarvitset passin ja varausnumeron, joka löytyy matkasuunnitelmastasi.

Suosittelemme, että lataat lentoyhtiön sovelluksen puhelimeesi. Voit tehdä lähtöselvityksen itse sovelluksessa, tavallisesti 24–48 tuntia ennen matkan alkamista. Sovelluksen avulla pysyt myös ajan tasalla mahdollisista lentomuutoksista ja muista tärkeistä lentoasi koskevista tiedoista.

Huomaa, että lentoajat ovat voineet muuttua alkuperäisestä matkasuunnitelmasta, jonka sait varauksen yhteydessä. Tarkka lähtöaika löytyy aina lentoyhtiön sovelluksesta tai lentoyhtiön kotisivuilta.

Lentokentällä

Suosittelemme, että saavut lentokentälle lähtöselvitystä varten viimeistään 2 tuntia ennen lennon lähtöä. Viimeisimmät päivitykset löydät lentoyhtiön kotisivuilta, joten kannattaa pitää sitä silmällä.

Matkatavarat

Käytämme matkoillamme useita eri lentoyhtiöitä. Käsimatkatavaroita ja ruumaan meneviä matkatavaroita koskevat ajantasaiset säännöt löytyvät aina kyseisen lentoyhtiön kotisivuilta tai sovelluksesta.

Jos matkaohjelmaan kuuluu yksi tai useampi sisäinen lento, ota huomioon, että matkatavaroiden sallittu määrä voi olla eri kuin lennollasi Atlantin yli. Yleensä matkatavararaja on mahdollista ylittää, kunhan maksat ylimenevistä kiloista lisämaksun paikan päällä.

Myöhästyneet matkatavarat

Jos matkatavarasi viivästyvät, käänny henkilökunnan puoleen lentokentän matkalaukkualueella ja ilmoita matkatavarasi myöhästyneiksi.

Huomaa, että tarvitset PIR-raportin (Property Irregularity Report) täyttämiseen matkatavaroista saamasi kuitin.

Huomaa myös, että et saa poistua matkatavara-alueelta ennen kuin olet täyttänyt raportin.

Jos matkatavarasi ovat myöhässä, ota yhteyttä yhteistyökumppaniin, joka huolehtii siitä, että opas/kuljettaja odottaa sinua.

Lennon viivästyminen tai peruuntuminen

Jos lentovaraukseesi tulee muutoksia ennen lähtöä, otamme sinuun yhteyttä ja ilmoitamme asiasta.

Jos lentosi myöhästyy lähtöselvityksen jälkeen, lentoyhtiö on vastuussa lentosi uudelleenvarauksesta. Lentoyhtiö tekee tavallisesti varauksen seuraavalle mahdolliselle lennolle ja huolehtii tarpeen mukaan myös majoituksesta ja aterioista.

Yhteistyökumppanimme tarkistaa mahdolliset saapumisaikojen muutokset ja on sinua vastassa kentällä, vaikka lentosi myöhästyisi.

Jos lentoyhtiö varaa sinulle kokonaan toisen lentoyhtiön lennon tai lentonumerosi vaihtuu alkuperäisen lennon myöhästymisen vuoksi, soita TourCompassin hätänumeroon, jotta voimme ilmoittaa muutoksesta yhteistyökumppanillemme.

MATKAKOHTEESSA

Passintarkastus ja tulli

Passintarkastus:

Kun saavut perille lopulliseen matkakohteeseen, kuljet ensin läpi passintarkastuksen. Tässä yhteydessä tarkistetaan passi, mahdollinen maahantulokaavake ja viisumi. Monissa kohteissa otetaan myös sormenjäljet ja valokuva kasvoista biometristä tunnistusta varten. Sinulle voidaan myös esittää kysymyksiä matkasuunnitelmistasi ja majoituspaikkasi osoitteesta.

 

Tulli:

Kun olet päässyt passintarkastuksesta ja saanut matkalaukkusi, kuljet vielä tullin läpi. Jos sinulla ei ole tullattavaa, kulje kohdasta ”nothing to declare”. Jos sinulla on tullattavaa, on erittäin tärkeää, että kuljet kohdasta ”declare”. On sinun vastuullasi tarkistaa kyseisen maan tullisäännöt.

Saapuminen

Saavuttuasi kentälle tapaat oppaan/kuljettajan, jonka tunnistat TourCompass-kyltistä.

Jos et jostain syystä löydä opasta/kuljettajaa kentältä, pyydämme sinua soittamaan paikallisen yhteistyökumppanimme hätänumeroon, joka löytyy matka-asiakirjoista.

Sisään- ja uloskirjautuminen hotellissa

Hotellien sisäänkirjautuminen on yleensä klo 14.00, eikä huoneesi välttämättä ole käytettävissä ennen tätä. Jos haluat varhaisen sisääänkirjautumisen, voit varata sen lisämaksusta jo matkan varaamisen yhteydessä.

Sisäänkirjautumisen yhteydessä vastaanottovirkailija rekisteröi yleensä luottokorttisi ja mahdollisesti veloittaa kortilta takuusumman. Tämä ei ole lisämaksu, vaan hotellien yleinen tapa varmistaa maksu esimerkiksi minibaarin tai vastaavien palvelujen käytöstä. Kun kirjaudut ulos, summa palautetaan kokonaisuudessaan automaattisesti, jos et ole käyttänyt maksullisia palveluja.

On tavallista, että hotellissa otetaan valokopio passistasi. Joissain kohteissa viranomaiset edellyttävät tätä.

Uloskirjautuminen on tavallisesti klo 10.00. Jos lähdet kohteesta vasta iltapäivällä tai illalla, voit jättää matkatavarasi säilytykseen hotellille lähtöön asti. Jos haluat mieluummin myöhäisen uloskirjautumisen, voit varata sen lisämaksusta jo matkan varaamisen yhteydessä.

Matkat ja kuljetukset

Ennakoimattomien olosuhteiden, kuten huonon sään, suljettujen teiden tai muiden vastaavien syiden vuoksi joskus voi olla tarpeen muuttaa kiertoajelujen ja nähtävyyksien järjestystä päiväohjelmassa.

Tarvitsetko apua matkallasi?

Palvelunumeromme päivystää 24 tuntia vuorokaudessa, joten saat meihin aina yhteyden siltä varalta, että matkan varrella sattuu jotain odottamatonta. Lisäksi saat matkakohteessa olevien yhteistyökumppaneittemme puhelinnumerot ja hätäpuhelinnumerot. Joissain tapauksissa asia voidaan esimerkiksi aikaerosta johtuen hoitaa nopeammin soittamalla suoraan yhteistyökumppanille, kuten retken tai kuljetuksen alkamisen myöhästyessä yli 15 minuuttia.

MATKAN JÄLKEEN

Ruusut ja risut/yhteydenotot

Tyytyväiset asiakkaat ovat meille tärkeitä, ja siksi toivomme, että annat meille palautetta matkastasi kotiin palattuasi. Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen info@tourcompass.fi tai soita numeroon: 09 424 15 833.

Latinalainen Amerikka
Iida Egelund Väänänen

Iida on matkustanut moniin kohteisiin ja rakastaa auttaa muita löytämään unelmamatkansa.

Aukioloajat
ma-to 10-16
pe 10-15